FANDOM

Szczerbatek
JWS2 Szczerbatek
Podstawowe informacje
Rasa Smok
Gatunek Nocna Furia
Płeć Samiec
Jeździec Czkawka
Wiek 20 smoczych lat
Status Żyje
Opis wyglądu
Barwa skóry Czarna
Kolor Oczu Zielone

Szczerbatek - smok Czkawki z rasy Nocna Furia. Żyje na wyspie Berk. Jego przyjaciele to Wichura, Sztukamięs, Jot i Wym, Hakokieł i Tornado. Smok ma jednak wroga - pewnego Szeptozgona. Najlepszym przyjacielem Szczerbatka jest Czkawka.

OpisEdytuj

Szczerbatek to nieduży smok z dwiema parami skrzydeł, jedną stanowią wielkie skrzydła służące do wzbijania się w powietrze, zaś druga służy do regulacji kierunku lotu, podobnie jak płaty umieszczone na końcu ogona. Dość duża i płaska głowa z wieloma wypustkami wyposażona jest w oczy w barwach żółci i zieleni. Do poruszania się (i nie tylko) służą mu grube i krótkie łapy. Szczerbatek jest bardzo inteligentny i posiada poczucie humoru, podobne do Czkawki. Jest zwykle zabawny, posłuszny, czasem droczy się. Często pokazuje wielką ciekawość, przez co naśladuje działania i maniery innych, głównie Czkawki. Inteligencja Szczerbatka przejawia się wiele razy w całym filmie - jest w stanie zrozumieć słowa i polecenia swojego jeźdźca, jak również zgadza się z tym, co mówi.

HistoriaEdytuj

ImięEdytuj

Szczerbatek swoje imię zawdzięcza zębom, które potrafi w każdej chwili chować i wysuwać.

FilmyEdytuj

W Jak Wytresować Smoka: Czkawka chcąc zabić Nocną Furię rani smoka, który traci lewy płat ogona, przez co nie może latać. Czkawka chcąc naprawić swój błąd zastąpił płat protezą.

W Jak Wytresować Smoka 2: Szczerbatek pojawia się w drugiej części filmu i cały czas jest smokiem Czkawki.

SerialEdytuj

Szczerbatek jako smok głównego bohatera pojawia się w każdym odcinku dwóch sezonów.

Szczerbatek jest podobny do kota

CiekawostkiEdytuj

  • Smok ten potrafi spać do góry nogami.
  • Ślina Szczerbatka się nie spiera, tak mówi Czkawka w oficjalnym zwiastunie #2.
  • Twórcy filmu Jak Wytresować Smoka ujawniają, że tworząc Szczerbatka wzorowali się na panterze.
  • W filmie " Jak wytresować smoka 2 " po pokonaniu Oszołomostracha Drago, Szczerbatek przejmuje tytuł alfy.
  • Na szyi Szczerbatka widnieje niewielka, mało widoczna blizna.
    Tumblr llmsi1yq6t1qgebmr

Galeria Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Szczerbatek/Galeria